خواص شگفت انگیز دمنوش و عرق رازیانه برای سلامتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 27 تير 1398
بازدید : 43
نویسنده : admin

 

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید رازیانه برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

فواید دارویی و درمانی رازیانه برای بدن
1. منبع غنی آنتی اکسیدان
رازیانه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هاست که دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و با کاهش رادیکال های آزاد بدن خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و عروقی، چاقی، سرطان، بیماری های عصبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهند.

2. لاغری و کاهش وزن
رازیانه می تواند با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن شود؛ یک مطالعه انجام شده بر روی 9 زن سالم نشان داده که مصرف یک فنجان دم کرده رازیانه یا 2 گرم دانه های رازیانه قبل از هر وعده ی غذایی به کاهش اشتها در آن ها کمک می کند.

به نظر می رسد که آنتول، یکی از ترکیبات گیاهی موجود در رازیانه عامل کاهش اشتها در این گیاه دارویی باشد.

3. سلامت قلب
مصرف رازیانه تازه و دانه های آن به سلامت قلب کمک می کنند؛

کلسترول خون : رازیانه حاوی مقادیر بالای فیبر است که به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده که رژیم های غذایی سرشار از فیبر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

فشار خون : رازیانه به دلیل مقادیر بالای منیزیم، پتاسیم و کلسیم که دارد باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

4. سرطان
مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی از جمله آنتول موجود در رازیانه دارای خواص ضد سرطانی هستند؛

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که آنتول به طور موثر باعث کاهش رشد سلول های سرطانی و القای آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطان پستان می شود.

5. دوران شیردهی
رازیانه به دلیل مقادیر بالای آنتول که دارد دارای خواص گالاکتوژنیک است، به این معنی که به افزایش ترشح شیر مادر کمک می کند.

مطالعات نشان داده که رازیانه می تواند ترشح شیر مادر و غلظت پرولاکتین (یک هورمون که باعث افزایش تولید شیر مادر می شود) در خون را افزایش دهد.

با وجود این فواید توصیه می شود که زنان شیرده قبل از مصرف رازیانه با پزشک متخصص مشورت کنند.

6. ضد باکتری طبیعی
رازیانه ممکن است دارای خواص ضد باکتری طبیعی و قوی باشد. مطالعات نشان می دهد که عصاره رازیانه به طور موثری از رشد باکتری های مضر مانند اشرشیا کلی، استافیلوکوک اورئوس و کاندیدا آلبیکنز جلوگیری می کند.

7. ضد التهاب گیاهی
مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در رازیانه دارای خواص ضد التهاب طبیعی هستند که خطر ابتلا به بیماری های التهابی را کاهش می دهند.

8. سلامت روان
برخی مطالعات نشان داده که عصاره رازیانه به سلامت روان کمک کرده و خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.

9. دوران یائسگی زنان
رازیانه به دلیل مقادیر بالای فیتو استروژن هایی که دارد ممکن است علائم یائسگی را از بین ببرد؛ تحقیقات نشان داده که رازیانه باعث کاهش گرگرفتگی، خارش و خشکی واژن، درد در هنگام رابطه جنسی و اختلال خواب در زنان یائسه می شود.

10. پوکی استخوان
مقادیر قابل توجه کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین K موجود در رازیانه به حفظ استحکام استخوان ها کمک می کند، باعث تقویت و افزایش تراکم استخوان شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

11. معده و دستگاه گوارش
رازیانه سرشار از فیبر است و به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش شناخته می شود.

منبع:.coca



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان zorika و آدرس zorika.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com